تولید محتوای الکترونیکی ویژه معلمان

دوره تولید محتوای ویژه معلمان:

در سند تحول بنیادین نظام آموزش‌وپرورش و همچنین برنامه درسی ملی به تولید محتوای چندرسانه‌ای متناسب با نیاز دانش‌آموزان و معلمان، استفاده هوشمندانه از آن و تنوع‌بخشی به مراکز یادگیری توجه ویژه شده است.
رویکردهای جدید آموزشی و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در تولید مواد و رسانه‌های یادگیری، زمینه‌سازی برای مشارکت فعال استان‌ها، معلمان و مربیان در تولید، تکمیل و غنی‌سازی مواد، منابع، بسترسازی برای بسط و توسعه تجارب و ابتکارات معلمان و مربیان و دانش‌آموزان در طراحی، ساخت و ارزشیابی مواد و منابع یاددهی و یادگیری ازجمله سیاست‌های دیگری هستند که باید آن‌ها را در راستای توانمندسازی مدرسه جهت ایفای نقش اصلی و محوری در نیل به وضع مطلوب موردتوجه قرار داد.

قالب های محتوای الکترونیکی آموزشی:

  • متن

  • صدا

  • صدا و تصویر

  • تصاویر ثابت

  • تصاویر متحرک

  • فیلم

  • بازی

  • بازی و سرگرمی

  • تلویزیون

  • محتوای برخط (وب کم های برخط، ویدئو کنفرانس های برخط و.....)

تولید محتوای الکترونیکی و نقش معلمان در توسعه و گسترش آن در مدارس

محتوای الکترونیکی یکی از بنیان های اساسی سیستم های آموزش نوین و از دست آورده های مهم آموزش مجازی وتولید محتوای الکترونیکی می باشد به گونه ای که، تحقق اهداف یادگیری و آموزشی بر مبنای تهیه و تولید محتوای مناسب و کارآمد با بهره گیری از الگوهای طراحی آموزشی و کمک آموزشی به منظور تعمیق یادگیری و به عنوان یکی از ارکان اساسی برنامه ریزی درسی و بستر تحقق آموزش مجازی وتولید محتوای الکترونیکی از جایگاه مهمی برخوردار است.

محتواهای الکترونیکی، تنها یکی از برنامه هایی هستند که معلمان عزیز می توانند به راحتی و به کمک کامپیوتر، به طراحی و تولید آنها پرداخته و در کلاس درس از آنها استفاده کنند. اکثر معلمان، برای تهیه و تولید محتوای الکترونیکی و آموزش مجازی خوب و استاندارد اطلاعات کافی ندارند و همین امر باعث می شود که سراغ تولید محتوای الکترونیکی نروند و یا محتوایی بی کیفیت را تولید کنند. پژوهش حاضر، که با روش کتابخانه ای گردآوری و تدوین شده است مهمترین اصول و معیارها و مسیر تهیه و تولید محتوای الکترونیکی را معرفی می کند

توسعه سریع تکنولوژی کامپیوتر و اینترنت، یادگیری الکترونیکی در آموزش مجازی وتولید محتوای الکترونیکی را به یک روش مهم یادگیری تبدیل کرده است. یکی از ویژگی های کلیدی یادگیری الکترونیکی، قابلیت کنار هم قرار دادن رسانه های مختلف از قبیل متن، تصویر، صدا، پویانمایی و … برای ایجاد یک محیط یاددهی- یادگیری مفید و قابل اتکا برای بهبود بخشیدن لذت های یادگیری و رضایت مندی در نزد یادگیرندگان است. برای دست یابی به این مزایا و توانمندی های محیط های یاددهی- یادگیری الکترونیکی، نیازمند داشتن برنامه ای منسجم برای تضمین تحقق اهداف آموزشی هستیم.

جمع آوری محتوای آموزشی

  1. آماده سازی محتواهای گرد آوری شده

  2. طراحی گرافیکی صفحات و سرفصل ها مطابق محتوای جمع آوری شده

  3. اتوران سازی محتوا

اهداف

مخاطبان مورد نظرشناخت سخت افزار و نرم افزارهایی که قرار است محتوای الکترونیک با آن طراحی، تولید و اجرا شود (ویندوز، آی او اس، اندروید) و…

رعایت اصول کلی طراحی نرم افزارهای آموزشی

رعایت استانداردهای زیر در تولید محتوای الکترونیکی و آموزش مجازی ضرورت دارد

محتوای آموزشی با عنوان درسی و طول مدت آن متناسب باشد محتوا به حد کافی مطالب را پوشش دهد و هدف های آموزشی را ارائه نماید از ابزارهای مناسب برای تولید محتوا استفاده گردد

شرایط ثبت نام: حداقل مدرک تحصیلی (دیپلم) _ حداقل سطح مهارت متوسط در تدریس

شهریه: ۰۰۰/‏۲۰۰/‏۴ ریال

کلید واژه ها: محتوای تولید محتوای تهیه تولید محتوای آموزش مجازی وتولید محتوای مجازی وتولید محتوای محتوای الکترونیکی الکترونیکی جهاد علامه طباطبایی معلمان