درست کردن سرعت موبایل، متصل نشدن به وای فای یا بلوتوث، شناسایی نشدن کارت حافظه، داغ شدن بیش از اندازه موبایل، از کار افتادن تاچ و ال سی دی به دلیل وارد شدن ضربه و فشار به آن و … همه از رایجترین مشکلاتی هستند که کاربران موبایل بارها و بارها با آن مواجه شدهاند. گاهی اوقات دلایل غیر فنی مانند اختلالات نرمافزاری موجب بروز هر یک از این مشکلات میشوند و گاهی اوقات هم همه چیز خیلی جدیتر از این حرفها است و مشکلات سختافزاری خودشان را نشان میدهند. اما جای نگرانی نیست شما میتوانید در صورت بروز هر گونه مشکلی برای موبایل خود عیبیابی و تعمیرات آن را به مرکز سختافزار ایران بسپارید.
خدمات تعمیر موبایل در برندهای مختلف را با گارانتی معتبر، به کاربران ارائه می دهد. این خدمات شامل عیبیابی، تعمیر و تعویض تاچ و ال سی دی، هارد، برد اصلی، دوربین اصلی و سلفی، میکروفون، اسپیکر، سوکت شارژ و تعمیر گوشی در محل می شوند. تعمیرات گوشی اپل، ال جی، سامسونگ، اچ تی، شیائومی و تعمیرات تخصصی گوشی هواوی در نمایندگی تعمیر موبایل مرکز سخت افزار انجام می گردد.
عیبیابی و تعمیرات موبایل چگونه انجام می شود؟
روند عیب یابی و تعمیر موبایل به این ترتیب است که اول بخش های سخت افزاری و نرم افزاری مختلف دستگاه توسط کارشناسان مجرب بررسی می شوند. این کار با این هدف انجام می شود که تکنسین بداند دقیقاً کدام بخش آسیب دیده و برای رفع مشکل باید چه اقداماتی انجام داد. پس از پایان عیب یابی و شناسایی بخش های معیوب، اقدامات ترمیمی مورد نیاز انجام می شود.
گاهی این اقدامات نرم افزاری هستند و شامل آپدیت سیستم عامل، ریست فکتوری، ویروس کشی، اصلاح تنظیمات و … می شوند. گاهی هم قطعاتی مثل برد، باتری، ال سی دی، گلس، اسپیکر و … آسیب دیده اند و نیاز به تعمیر یا تعویض دارند. در این صورت تیم تعمیرات موبایل، قطعات معیوب را به تناسب شدت آسیب دیدگی، ترمیم یا تعویض می کنند.اگر فرایند عیب یابی درست انجام شود، تعمیرکار مسیر ترمیم دستگاه را به درستی طی می کند و در نتیجه می توان به برطرف شدن ایراد گوشی امیدوار بود.
هزینه تعمیرات گوشی هوشمند چقدر است؟
آیا می دانید برای تعمیر یک موبایل، از هر برندی، به صورت میانگین چقدر باید هزینه کنید؟ این سوالی است که ما هم تا گوشی را بررسی نکنیم، جواب مشخصی برای آن نداریم. هزینه تعمیر موبایل، تابعی از میزان و شدت خرابی قطعات و بخش های نرم افزارهای این دستگاه است.
یعنی هرچقدر که شدت خرابی بیشتر باشد، تعمیرات برای شما گران تر می شود. مثلاً اگر برد یا ال سی دی نیاز به تعویض داشته باشند، باید مبلغ بالایی بابت تعویض قطعه پرداخت کنید که بخش اصلی آن، هزینه قطعه جدید است. پس از عیب یابی گوشی و شناسایی منشا اصلی خرابی آن، می توان به صورت حدودی تخمین زد که هزینه تعمیرات موبایل چقدر خواهد بود.
مراحل تعمیر موبایل
مرحله اول: تماس با نمایندگی تعمیر موبایل
پیش از مراجعه به نمایندگی تعمیرات موبایل، حتماً با این مرکز تماس بگیرید. با این کار مطمئن می شوید که خدمات مد نظر شما در این مرکز ارائه می شوند و جهت مراجعه به نزدیکترین شعبه محل سکونت خود راهنمایی می شوید.
مرحله دوم: عیبیابی گوشی توسط تکنسین
پس از مراجعه به هریک از شعب نمایندگی تعمیر موبایل، گوشی شما توسط تعمیرکار حرفه ای و مجرب، بررسی و عیب یابی می شود.
مرحله سوم: اعلام هزینه تعمیرات موبایل
پس از عیب یابی و شناسایی بخش های آسیب دیده، تکنسین هزینه تعمیرات موبایل را به صورت تقریبی برآورد و به شما اعلام می کند.
مرحله چهارم: تعمیر و تعویض قطعات گوشی
اگر از هزینه اعلام شده رضایت داشتید، روند تعمیرات گوشی شما آغاز می شود. در این مرحله تمامی قطعات آسیب دیده به فراخور شدت خرابی ترمیم شده و یا با نمونه های اصل و اورجینال تعویض می گردند.
مرحله پنجم: تست و تحویل گوشی
پس از پایان روند تعمیرات، موبایل در حضور شما تست شده و به صورت سالم و بدون ایراد به شما تحویل داده می شود. در این مرحله شما ضمانت نامه معتبر را نیز دریافت می کنید تا در صورت نیاز، بتوانید ایرادات احتمالی را پیگیری نمایید.