مهارت‌های پایه فناوری اطلاعات - ICDL

ثبت نام دوره مهارت‌های هفتگانه - ICDL

۱۹ بهمن ۱۴۰۱ | ۰۹:۲۷ کد : ۵ تاپ خبر دوره های جدید
تعداد بازدید:۱۵۹۴
مرکز آموزش جهاد دانشگاهی واحد علامه طباطبائی، اقدام به برگزاری دوره مهارت‌های هفتگانه - ICDL، با بهره گیری از اساتید مجرب نموده است.
ثبت نام دوره مهارت‌های هفتگانه - ICDL

ICDL چیست؟

ICDL مخفف (International Computer Driving License) یکی از معتبرترین مدرک های بین المللی شناخته شده در سطح جهانی است.داشتن این مدرک بیانگر توانایی انجام خیلی از کارهای کامپیوتری است بنابراین یکی از ملاک های استخدام کارفرمایان داشتن مدرک ICDL است.

آموزش ICDL از سال ۱۹۹۷ آغاز شد که از سوی بنیاد اروپایی هدایت می شود. بطور کلی ICDL در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات شناخته می شود. مدرک ICDL هم از طرف تمام ارگان های دولتی و هم شرکت ها و کسب و کارهای کوچک و بزرگ غیر دولتی مورد تایید و نشانگر تسلط بر مهارت های کامپیوتری است.

اگر به دنبال کار هستید حتماً در آگهی های استخدام متوجه اهمیت این مدرک شده اید، چون در اکثر آگهی های استخدامی داشتن مدرک ICDL جزء شرایط استخدام است. چون ICDL به یک مدرک استاندارد در سطح جهانی تبدیل شده، در کشورهای زیادی کاربرد دارد و آموزش داده می شود. مباحث درسی ICDL شباهت زیادی به ECDL دارد.(ECDL همان ICDL است که در اروپا با این اسم شناخته می شود.)

 

مهارت های هفتگانه ICDL:

 

(IT) آی تی: آشنائی با مفاهیم پایه و اساسی فناوری اطلاعات. در این مهارت به یادگیری مفاهیم اولیه فناوری اطلاعات، نرم افزار، سخت افزار، شبکه‌های اطلاعاتی و رایانه پرداخته می شود.

(Windows) ویندوز: آشنائی با شیوه استفاده از کامپیوتر ومدیریت فایل‌ها. همان طور که می‌دانید یکی محبوب ترین و پر کاربردترین سیستم عامل‌ها ویندوز است؛ که به طور کلی یادگیری استفاده از ویندوز، مدیریت فایل‌ها و فولدرها و دیگر بخش‌های پر کاربرد آن آموزش داده می شود.

(Word) ورد: شیوه به کارگیری نرم افزار واژه پرداز. در مجموعه ماکروسافت آفیس (Office)، واژه پرداز ورد یکی از پرکاربردترین نرم افزارها است. در این بخش کاربران با برنامه ورد، نحوه استفاده از آن، نحوه تایپ، تنظیم و چاپ متون و اشکال مختلف آموزش می بینند.

(Excel) اکسل: شیوه کار با صفحه گسترده. یکی دیگر از نرم افزارهای مجموعه آفیس، اکسل (Excel) یا صفحه گسترده است. این نرم افزار برای محاسبات عددی، حسابرسی، نمودار و استفاده از فرمول های ریاضی استفاده می شود، که نحوه فرمول نویسی و محاسبات کامل به کاربران آموزش داده می شود.

(Access) اکسس: شیوه استفاده از نرم افزار پایگاه داده‌ها. از دیگر نرم افزارهای مجموعه آفیس، اکسس(Access) است، که برای مدیریت پایگاه داده استفاده می شود. در این بخش کاربران نحوه ورود اطلاعات به پایگاه داده، مدیریت پایگاه داده، ساخت کوئری و پرسشنامه را فرا می گیرند.

(Powerpoint) پاورپوینت: شیوه کار با نرم افزار ارائه مطلب. یکی از نرم افزارهای محبوب برای ارائه مطلب در مجموعه آفیس، پاورپوینت است، که معمولاً دانشجوها با این نرم افزار زیاد سر و کار دارند. در این بخش کاربران با ساخت اسلاید ها و تنظیمات مختلف آن برای ارائه مطالب آشنا می شوند.

(Internet) اینترنت: اطلاعات و ارتباطات. در این بخش، کاربران با اینترنت، ارتباطات، جستجو در اینترنت و تنظیمات مختلف ویندوز و مرورگرها آشنا می شوند.

 

«فراگیران در پایان دوره، از مزیت دریافت گواهینامه معتبر جهاد دانشگاهی واحد علامه طباطبایی بهره مند خواهند شد.»

 

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمائید:

آدرس:

تهران - دهکده المپیک - زیبا دشت بالا - جنب درمانگاه ارم - نبش گلستان چهارم شرقی - پ۳

اندیشه - روبروی فاز یک - پشت پایانه‌‌ی تاکسیرانی فاز سه - روبروی بوستان خیام

ملارد - یوسف آباد قوام - بلوار شهید محرمعلی یزدی - کوچه فرهنگ

ملارد - صفادشت - خیابان رعنا (روبروی شهرداری صفادشت) میدان جهاددانشگاهی - دانشگاه علمی کاربردی جهاددانشگاهی تهران ۳

شماره تلفن:

واحد تهران ۰۲۱۴۴۷۴۵۲۳۴ _ ۰۲۱۴۴۷۴۵۲۴۲

واحد اندیشه ۶۵۵۷۶۹۶۵ - ۶۵۵۷۶۹۶۰

واحد یوسف آباد قوام ۶۵۵۸۶۰۱۱

واحد صفادشت ۶۵۴۳۶۴۱۶

کلید واژه ها: مهارت های هفتگانه مجموعه آفیس ICDL نرم افزارهای کاربردی جهاد دانشگاهی مرکز آموزش جهاددانشگاهی واحد علامه طباطبائی


( ۱ )

نظر شما :